с подкрепата на Фондация “Америка за България”
program_steam2_icon
Нова програма
Очаквайте скоро

STEАM Изследователи, II клас

18 уч. часа
II клас
Учители по всички предмети

Програмата „STEАM Изследователи, II клас“ предоставя възможност на учениците да изследват заобикалящия ги свят чрез активно участие, практически дейности и игрови методи. Чрез наблюдение, експериментиране и създаване на модели, те се запознават с основни природни явления и принципи от живата и неживата природа. Програмата насърчава творческото и техническото мислене, като използва елементи на дизайн, технологии и изкуство.

Основен акцент в обучението е формирането на умения за изследване, анализ и сравнение на природни обекти и явления. Учениците развиват своята логическа мисъл и способност за самостоятелно откриване на знания, което стимулира тяхното любопитство и стремеж към самоусъвършенстване.

Подходът в изграждането на учебното съдържание предвижда надграждане на знанията и практическото им прилагане. Темите са подбрани така, че да бъдат свързани с реалния свят и да отговарят на естественото любопитство на децата. Обучението е съобразено със съвременните образователни тенденции, включително използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ), както и с активната роля на учителя като ментор и насочващ в учебния процес.

Основни теми в програмата

topics-icon2
Научни принципи 
topics-icon2
Практическа физика и математика 
topics-icon3
Експерименти и тестове 
topics-icon3
Знания чрез изработка и опити 

Какви знания и умения придобиват учениците

решаване на проблеми комуникация изследователски умения критично мислене творчество работа в екип

Какво могат да създадат учениците в края на програмата

  • Приложни проекти и модели: създаване на игри, макети и прототипи чрез прилагане на придобитите знания.
  • Дневник на откритията: записване и илюстриране на научни факти, изводи от проведени наблюдения и експерименти.
  • Постери, рисунки и макети: визуално представяне на наученото чрез различни художествени форми.
  • Мини-енциклопедия: събиране на научените факти в книжка с рисунки и описания.
  • Комикс или разказ: творческо представяне на интересни факти или проведени експерименти чрез история, стихотворение или комикс.
Интегриране в училище
  • Извънкласни дейности / клубове по интереси
  • ИУЧ, ФУЧ
  • Занимания по интереси 
  • Подходящо за STEM център 
  • Иновативни учебни предмети 
Разпределение на темите
  • Всяка тема е с продължителност от 2 учебни часа.
Преподавателски подходи
  • Работилници 
  • Екипна работа
  • Разработка на проекти
  • Самостоятелна работа, търсене и изследване 
  • Образователни игри
Връзка с други предмети
  • Човекът и природата
  • Физика и астрономия
  • Химия и опазване на околната среда
  • Математика
  • Биология и здравно образование

Материали, включени в програмата

Подробни инструкции за всяка тема 
План на всяка тема
Инструкции и насоки за учителя за всеки час 
Упражнения и примерни задачи 
Презентации, игри, проектни файлове 
Ресурси за любознателни ученици

Необходима техническа и материална база

tech-icon2
Компютър 
(за учителя)
tech-icon3
Достъп до 
интернет
tech-icon1
Канцеларски материали
tech-icon4
Проектор

Създайте безплатен профил и получете достъп до конспекта и примерните теми.

други програми

Разгледайте останалите програми

Вижте всички програми
очаквайте скоро
program_image
STEАM Откриватели, I клас
I клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изследователи, II клас
II клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, III клас
III клас I 32 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Блоково програмиране със Scratch
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Компютърна грамотност
III-IV клас | 12 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
I-IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, IV клас
IV клас I 32 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изобретатели, IV клас
IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, V клас
V клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VI клас
VI клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VII клас
VII клас I 54 ч.
Научете повече
program_image
Киберсигурност
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 2)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 1)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Устойчив свят
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
V-VII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Упражнения по ИТ, VIII клас
VIII клас | 36 ч.
Научете повече
program_image
Уеб дизайн с HTML & CSS
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Мобилни приложения с APP Inventor
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Ускорено учене
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
VIII-XII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Въведение в изкуствен интелект
VIII-XII клас | 36 ч.
В партньорство с
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Финансова грамотност
VIII-XII клас | 36 ч.
В партньорство с
Научете повече
0 / 0