Часовете са свързани и темите се надграждат през цялата програма. Не препоръчваме включването на ученици след началото на програмата.
Програмата „Упражнения по КМ, III клас“ надгражда задължителната подготовка по компютърно моделиране в училище и е полезно допълнение към всички съществуващи учебници.
Материалите са изцяло практически и запознават учениците с основни принципи на различни устройства, работа в дигитална среда и основи на програмирането през разнообразни задачи. През платформи като Scratch, VexCode VR, Code.org сложните теоретични концепции от програмирането са структурирани в лесни за разбиране блокови команди, които са увлекателни и интересни за учениците. Във всеки урок децата разработват свои проекти и чрез практика усвояват логичната подредба на блоков код, координатна система и движение в нея, работа със среда и герои, включително и как да ги озвучат. Постепенно се научават как да създават условия за изпълнение на различни команди и как да ги повтарят автоматично.
Програмата включва също полезни практики за безопасност в интернет - създаване на защитени профили и рискове на общуването в дигитална среда. Уроците помагат на учениците да упражняват и затвърждават знанията си и да стават все по-уверени в работата с компютър.