с подкрепата на Фондация “Америка за България”
program54
Нова програма
Очаквайте скоро

Въведение в изкуствен интелект

Достига до вас благодарение на
siteground-logo-black-transparent-vector
Програмата е насочена към ученици без или с малко опит в работата с платформи, използващи генеративен изкуствен интелект. Необходими са базови компютърни умения като работа с мишка и клавиатура, както и средно ниво на владеене на английски език.
36 уч. часа
VIII-XII клас
Учители с добра компютърна грамотност

Програмата "Въведение в изкуствен интелект" предлага на учениците основни познания и умения за работа с генеративен изкуствен интелект (ИИ). Чрез теоретични лекции и практически упражнения, учениците ще се запознаят с основните типове ИИ, как тези технологии се обучават и къде се използват.

Темите в програмата предлагат насоки за генериране на текст, изображения, аудио и видео съдържание чрез платформи с генеративен ИИ. Учениците се запознават с перспективи за бъдещето на ИИ и как той би повлиял на организирането на информация, създаването на изкуство, автоматизиране на дигиталния и физическия свят и как това би повлияло на професиите и обществото ни.

Програмата има за цел да даде основни умения за работа с тези технологии на бъдещето, както и да създаде реалистични представи, осведоменост и бдителност спрямо изкуствения интелект.

Основни теми в програмата

topics-icon2
Основи и обучаване на ИИ 
topics-icon2
Генериране и организиране на текст 
topics-icon2
Генериране на звук и музика 
Icon_small_digital identity in AI
Дигитална идентичност в света на ИИ 
topics-icon3
Създаване на запитвания по формула 
topics-icon3
Генериране на изображения 
Icon_small_ai video
Генериране на видео 
Icon_small_ai risks
Съображения при работа с ИИ 

Какви знания и умения придобиват учениците

разбиране на основите на ии обучение на базови ии модели ефективно създаване на запитвания  генериране на съдържание с ии анализ на дигитален отпечатък разбиране на етични аспекти  критично мислене творчество работа в екип

Какво могат да създадат учениците в края на програмата

В края на програмата учениците изработват екипен проект, който цели да подпомогне решаването на местен или глобален проблем на обществото. Този проект, организиран и изработен с помощта на всички платформи, с които учениците са се запознали, може да има образователна, информационна, социална, културна или превантивна цел.  
Интегриране в училище
  • Извънкласни дейности/клубове по интереси
  • Подходящо за STEM център
  • Занимания по интереси
  • Общообразователна подготовка - учебните часове по ИТ 
Разпределение на темите
  • Всяка тема е с продължителност от 1 до 2 учебни часа
Преподавателски подходи
  • Дискусии 
  • Екипна работа 
  • Разработка на проекти
  • Самостоятелна работа, търсене и изследване
  • Надграждане на знанията 
Връзка с други предмети
  • ИТ, VIII клас
  • ИТ, X клас

Материали, включени в програмата

Подробни инструкции за всяка тема 
План на всяка тема
Инструкции и насоки за учителя за всеки час 
Обучителни видео клипове
Презентации, игри, проектни файлове 
Ресурси за любознателни ученици

Необходима техническа и материална база

tech-icon1
Компютър 
(за всеки ученик)
tech-icon1
Компютър 
(за учителя)
tech-icon3
Достъп до 
интернет
tech-icon4
Проектор
tech-icon5
Уеб камера 
(за отделни часове)

Създайте безплатен профил и получете достъп до конспекта и примерните теми.

други програми

Разгледайте останалите програми

Вижте всички програми
очаквайте скоро
program_image
STEАM Откриватели, I клас
I клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изследователи, II клас
II клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, III клас
III клас I 32 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Блоково програмиране със Scratch
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Компютърна грамотност
III-IV клас | 12 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
I-IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, IV клас
IV клас I 32 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изобретатели, IV клас
IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, V клас
V клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VI клас
VI клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VII клас
VII клас I 54 ч.
Научете повече
program_image
Киберсигурност
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 2)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 1)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Устойчив свят
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
V-VII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Упражнения по ИТ, VIII клас
VIII клас | 36 ч.
Научете повече
program_image
Уеб дизайн с HTML & CSS
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Мобилни приложения с APP Inventor
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Ускорено учене
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
VIII-XII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Финансова грамотност
VIII-XII клас | 36 ч.
В партньорство с
Научете повече
0 / 0