с подкрепата на Фондация “Америка за България”
program_steam2_icon
Нова програма
Очаквайте скоро

STEАM Изобретатели, IV клас

18 уч. часа
IV клас
Учители по всички предмети

Програмата „STEAM Изобретатели, IV клас” е насочена към развиване на научно любопитство и практически умения чрез изследователски и творчески дейности. Темите обхващат ключови природни явления като появата на електричество, движението и гравитацията на Земята, пречистване на водата и значението на Слънцето. Чрез интерактивни уроци учениците ще се запознаят с инженерните решения в природата, ще провеждат експерименти и ще създават собствени модели, като по този начин изграждат разбиране за връзката между науката и ежедневието.

Всяка тема включва практически занимания, които стимулират наблюдателността и логическото мислене. Учениците ще работят с разнообразни материали, за да изследват научни концепции чрез опити. Освен това, програмата насърчава работата в екип, като децата ще анализират резултати и ще представят своите открития. Чрез творчески задачи и домашни проекти те ще имат възможност да задълбочат своите знания и да приложат наученото в реалния живот.

Програмата развива критично мислене, креативност и умения за решаване на проблеми. Връзката с природните науки и технологиите подготвя учениците за по-сложни концепции в следващите етапи на образованието. Чрез динамични и увлекателни уроци те ще изградят основни научни компетентности и ще развият интерес към изследването на заобикалящия свят.

Основни теми в програмата

topics-icon2
Научни принципи 
topics-icon2
Практическа физика и математика 
topics-icon3
Експерименти и тестове 
topics-icon3
Знания чрез изработка и опити 

Какви знания и умения придобиват учениците

решаване на проблеми комуникация изследователски умения критично мислене творчество работа в екип

Какво могат да създадат учениците в края на програмата

  • Приложни проекти и модели: създаване на игри, макети и прототипи чрез прилагане на придобитите знания.
  • Презентации: представяне на резултатите от опити и проучвания пред съучениците.
  • Постери, рисунки и макети: визуално представяне на наученото чрез различни художествени форми.
  • Комикс или разказ: творческо представяне на интересни факти или проведени експерименти чрез история, стихотворение или комикс.
  • Групов или индивидуален проект: изграждане на интерактивен научен експеримент и представянето му пред класа като част от научно изложение.
Интегриране в училище
  • Извънкласни дейности / клубове по интереси
  • ИУЧ, ФУЧ
  • Подходящо за STEM център 
  • Иновативни учебни предмети 
Разпределение на темите
  • Всяка тема е с продължителност от 2 учебни часа.
  • Към всяка тема има предложение как и къде може да се раздели
Преподавателски подходи
  • Работилници 
  • Екипна работа
  • Разработка на проекти
  • Самостоятелна работа, търсене и изследване 
  • Образователни игри
Връзка с други предмети
  • Човекът и природата
  • Технологии и предприемачество
  • Математика
  • Изобразително изкуство
  • География и икономика
  • Български език и литература

Материали, включени в програмата

Подробни инструкции за всяка тема 
План на всяка тема
Инструкции и насоки за учителя за всеки час 
Упражнения и примерни задачи 
Презентации, игри, проектни файлове 
Ресурси за любознателни ученици

Необходима техническа и материална база

tech-icon2
Компютър 
(за всеки ученик)
tech-icon2
Компютър 
(за учителя)
tech-icon1
Достъп до 
интернет
tech-icon4
Проектор

Създайте безплатен профил и получете достъп до конспекта и примерните теми.

други програми

Разгледайте останалите програми

Вижте всички програми
очаквайте скоро
program_image
STEАM Откриватели, I клас
I клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изследователи, II клас
II клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, III клас
III клас I 32 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Блоково програмиране със Scratch
III-IV клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Компютърна грамотност
III-IV клас | 12 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
I-IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМ, IV клас
IV клас I 32 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
STEАM Изобретатели, IV клас
IV клас | 18 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, V клас
V клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VI клас
VI клас I 51 ч.
Научете повече
program_image
Упражнения по КМИТ, VII клас
VII клас I 54 ч.
Научете повече
program_image
Киберсигурност
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 2)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Разработка на игри (Ниво 1)
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Програмиране на платка Micro:bit
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Устойчив свят
V-VII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
V-VII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Упражнения по ИТ, VIII клас
VIII клас | 36 ч.
Научете повече
program_image
Уеб дизайн с HTML & CSS
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Мобилни приложения с APP Inventor
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
program_image
Ускорено учене
VIII-XII клас I 36 ч.
Научете повече
безплатна
очаквайте скоро
program_image
Теми за „Час на класа“
VIII-XII клас | 18 ч.
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Въведение в изкуствен интелект
VIII-XII клас | 36 ч.
В партньорство с
Научете повече
очаквайте скоро
program_image
Финансова грамотност
VIII-XII клас | 36 ч.
В партньорство с
Научете повече
0 / 0